#1 Dzisiaj

PDG

Administrator

4982433
Zarejestrowany:
Posty: 25
Punktów :   

OGÓLNE INFORMACJE

[b]NAjpierw moja recenzja multi, a potem ze strony fpp.pl.

O ile single player w RtCW może się znudzić, o tyle multi potrafi naprawdę wciągnąć. Kupiłem tę grę rok temu, singla przeszedłem w dwa dni, a potem odpaliłem multi. JEst to ciekawy tryb, w którym nie ma czegos takiego jak "dedmecz" tu liczy się gra w drużynie, to takie małe bitwy. Dostępne tryby to MP - typowe zadanie gdzie są dwie drużyna aliantów i germańców. SW - moj ulubiony tryb, to samo, tylko że po dwie rundy aliantami, dwie germańcami. I najsłabszy - CP chodzi o zdobywanie flag. W RtCW jest podział na profesje to znaczy że ktoś może być żołnierzem (jedyny dodatek to możliwość użycia miotacza ognia, panzerfausta, obrotówki) medyk, może rozdawać apteczki, i uleczać zabitych. Inżynier, może podstawiać dynamit (kluczowa postać), a porucznik rozdawać amunicję i wskazywać cele do bombardowania. W wolfie jest średnia ilość plansz, ale plansze są duże i ciekawe. Toteż nie przeszkadza to zbytnio, po drogie jest dużo dodatkowych map do ściągnięcia w necie. W wolfie oczywiście jest liga, polskie klany bardzo dobrze sobie radzą z innymi, ale niestety większość klanów RtCW przeżuca się na Enemy Teritory dodatek tylko do gry w necie. A dostępne bronie to:
luger, beretta, mp40, thompson, sten, mauser(snajperka), panzerfaust, miotacz ognia i venom(obrotówka) Ja osobiście albo jestem sniperem albo wyrzynam z thompsona. No i ocena, jak dla mnie to 9/10
plusy:
straasznie wciąga
uczy grać w drużynie
poprawia refleks
dobra grafika i dźwięk
ciekawe mapy

minusy
trzeba mieć dobre połączenie
szybki komputer dla szybkiego ładowania map
nie każdemu się spodoba
przy Enemy Teritory wydaje się staruszkiem



No a teraz MP FAQ z fpp.pl (bardziej profesjonalny):
1.Wybierając klasę postaci licz się z konsekwencjami wyboru, tj. stylem gry narzuconym przez funkcje.

Medyk

Przede wszystkim podaje apteczki i leczy strzykawką ciężko rannych! Apteczki nie są po to żeby dłużej żyć i więcej zabić. Więcej punktów otrzymujesz za działania zgodnie z profilem postaci niż zabijanie. Medyk powinien rozrzucać apteczki w newralgicznych punktach jak np. Forward Bunker, War Room, Trenches etc. na MP Beach Invasion. Zamiast latać i strzelać zawsze najpierw podnieś rannego kolegę to zapewni wsparcie i oczywiście jest twoim obowiązkiem. Gracze wołający Medic! jeśli usłyszycie w pobliżu I'm a Medic, rozejrzyjcie się bo może właśnie usiłuje was dogonić z swoimi apteczkami. Ranni i konający : dajcie sobie i mnie szanse na strzykawę i uwaga do innych : granaty nie służą do dobijania swoich 'żeby się nie męczyli". Jeśli gdzieś leży konający teammate ogień zaporowy i zrobienie do niego dojścia zwiększy szanse na odratowanie o kilkaset %, pamiętaj ze następnym razem to ty możesz tam leżeć. O ile to tylko możliwe nie stać na/tuż przy konających. Nie zapełniaj ekranu wezwaniami medyka... jeśli widzi to zareaguje jeśli może, najczęściej mówiąc: Im Medic lub Yes / Jawohl. Team Overlay, macie tam listę wszystkich graczy ze swojej drużyny, gdzie się kto aktualnie znajduje i ile ma energii (jeżeli ksywa jest zaznaczona na żółto - znaczy ze leży i czeka na medyka, czerwono - ze nie żyje).

Porucznik (LT)

Jego zadaniem jest dostarczanie wsparcia innym. Rozdanie amunicji, wezwanie wsparcia lotniczego lub artyleryjskiego. Przy czym głównie amunicji bez której medycy i inżynierowie nie mają szans spełnić swoich zadań. Podobnie żołnierze. Wykorzystując wsparcie pamiętaj że zabiera to całe „charges” i nikomu nie dasz amunicji, która bardziej się przyda niż jeden ostrzał artylerii. Na początku rozdaj ammo lub rozrzuć w logicznym punkcie przez który biegnie twój team. Sam masz 2 magazynki starczą na początek , zdążysz później uzupełnić. Podawaj ammo Panzer Faustom zawsze się przyda, 1 worek – 1pocisk. Widząc samotnego snajpera podrzuć mu z 2 worki na pozycję. Na kompasie widzisz w jakim kierunku biec do wołającego o ammo , podobnie medyk. I jeszcze raz: CZYTAC komunikaty. Przykładowo jeżeli oficer krzyczy 'Fire in the hole!' to nie należy mu się pchać pod airstrike czy granat. Ale to tylko przykład. Większość graczy (mowie tu o tych poważnych) nie rzuca komunikatów na wiatr i jeżeli cos mówią to nie do ściany tylko do was.

Żołnierz

Twoje zadanie jest proste walczyć. Używając ciężkiej broni typu venom gun, flamer czy Panzer Faust zachowaj wyjątkową ostrożność! Zbyt często ranni lub zabici zostają koledzy z teamu. Panzer Faustem czasem po prostu nie można strzelić, żeby nie zabić swoich, użyj pistoletu lub czekaj na odpowiedni moment. Flamera raczej nie używaj w pomieszczeniu pełnym swoich ludzi... część myśli nie zabiłem swoich jest ok... ale sprawdź ile im zabrałeś życia przypadkiem. Flamer często wprowadza chaos w pomieszczeniach, to broń dla myślących... Venom gun, kręci się i rozwala wszystko dookoła, nie jest to wystarczające usprawiedliwienie do postrzałów lub zabicia własnych ludzi.. Zawsze stosuj jedną regułę przy każdej broni: WSTRZYMAJ OGIEŃ jeśli na jego lini jest sojusznik lub prawdopodobnie się znajdzie. Żołnierz to jedyna klasa, która nie musi wspierać innych niczym poza walką, medycy i LT muszą podawać ammo i leczyć! Od tego są!

Inżynier

Podkładaj ładunki, nie rozbrajaj czyichś ładunków z własnego teamu. Staraj się rozbrajać ładunki przeciwnika za wszelką cenę oraz podkładać własne na trasie marszruty wroga. Umiejętnie wykorzystuj sporą liczbę granatów jakie ci dano. Naprawiaj karabiny maszynowe.

Granaty

Specjalnie osobno je traktuje. Nie wrzucaj granatu jeśli nie jesteś pewien czy jest tam przyjaciel czy wróg, albo jeden i drugi.. Rzucaj tylko z absolutną pewnością, że zabić możesz tylko wroga! Jeśli widzisz, że ktoś rzuca granat nie biegnij jak pies za nim... bo zginiesz i będziesz miał pretensje. Uważnie obserwuj czy ktoś nie rzuca granatu lub nie słyszysz jego stuku o podłoże, cofnij się parę kroków wtedy. Uważać na granaty wrzucane do pomieszczeń. Czasami medyk nie ma czasu żeby wskrzesić swoich żołnierzy, a tu jeszcze inni z jego drużyny wala mu granaty na łeb.

Air/artillery strike

Myśl gdzie go używasz... Widząc dym z granatu uciekaj nie leź tam... Używając artylerii do pokrycia punktów newralgicznych pisz w team chacie o tym wcześniej. Czytaj co piszą w team chacie. Nie raz jest to błyskotliwa metoda powstrzymania wroga, niestety za często właśni ludzie wchodzą pod ogień nieopatrznie.



Rady ogólne :

1.Nigdy nie blokuj przejścia innym... jeśli chcesz przystanąć, piszesz cos w konsoli itp.... nie stój w przejściu, na schodach, w ducts, w drzwiach bunkra... W ten sposób blokujesz innym drogę ucieczki/ataku. Pomyśl co się stanie, jeśli ktoś wrzuci granat w tłum twoich kumpli a ty stojąc jak kolek w przejściu odetniesz im drogę ucieczki? Nie zdziw się, jeśli ktoś z twojego zespołu pozbawi cię w takiej sytuacji życia.

2.Biegaj zawsze z nożem lub pistoletem, jest o wiele szybciej. Gdy broń się przegrzewa cyklicznie zmieniaj np. pistolet ze stenem, umożliwią skuteczniejsze prowadzenie ognia niż czekanie na chłodzenie.

3.Venom gun zawsze lekko kręć lufami, żeby były gotowe do strzału.

4.Kucając zwiększasz celność każdej broni.

5.Nie stój w miejscu, ruchomy cel zawsze trudniej trafić.

6.Zmieniając magazynek zawsze się chowaj w miarę możliwości.

7.Prowadząc wymianę ognia często lepiej zmienić szybko karabin na pistolet niż go przeładowywać.

8.Pamiętaj, że masz nóż, to bardzo skuteczna broń na bliski dystans.

9.Jeśli nie umiesz celnie rzucać granatów nie rzucaj ich inaczej niż przed siebie np. z dachu.

10.Punkty nie są najważniejsze!!! Nie zdobywa się ich, w następujący sposób: Nie strzela się gościowi niosącemu doki w plecy, "bo ja chce je donieść". Nie rozbraja się dynamitu, "bo to mój ładunek musi wysadzić obiekt".

11.Widząc swojego z panzerem/flamerem stającego nie stój przed nim. Staraj się nie zasłaniać mu linii ognia. Jeśli stoi we wrogim respawnie, lepiej też się wynieś, chyba że chcesz poczuć efekt pocisku z Panzer Fausta w małym pomieszczeniu.

12.Nie biegaj używając flamera...

13.Generalnie nie używaj flamera/Panzera w zatłoczonych punktach z własnymi ludzimi, no chyba że jesteś na 100% pewny celności i brak strat własnych.

14.Nie strzelaj do innych jeśli cię niechcąco postrzelą... oddają frajerzy o słabych nerwach.

15.Snipera można zajść albo podbiec po prostu strzelając.

16.Jako LT atakuj trasy wroga lub sniperów używając artylerii za pomocą lornetki.

17.Zawsze podporządkuj styl gry celą misji to nie deatch match. Chroń obiekty, własnych ludzi niosących np.: dokumenty wroga czy złoto.

18.Zapewnij wsparcie inżynierom mającym często ciężki los, szczególnie jeśli rozbrajają pod ogniem wroga TNT...

19.Używaj klawisza SHIFT (defaultowo) do biegania sprintem, często ratuje skórę.

20.Grając LT i Medykiem pamiętaj jesteś tu dla innych aby im służyć pomocą.

21.Medyk bez ammo to martwy medyk, czyli brak pomocy dla reszty.

22.Strzelając na otwartym terenie staraj się biegać po okręgu wokół wroga najlepiej skacząc.

23.Jeśli jest naprawdę ciasno użyj noża i klawisza sprint.

24. Do snajpera biegnij zygzakiem możliwie skacząc z wciśniętym klawiszem sprint.

25. Strzelając serią zauważ że celownik "rośnie", zarazem zmniejsza się celność broni. Postaraj się pograć samemu i posprawdząc na ścianie jaki ma rozrzut każda broń w zależności od wielkości celownika.

26. Nigdy!!! nie zabijaj kolegów z teamu!

27. Nie stój w miejscu strzelając z flamera, ruszaj się,w tył, boki (nie biegnij do przodu). Tak samo z innych broni z wyjątkiem venom guna i panzera. Przy tym ostatnim można zacząć odpalać za rogiem by wychylić się na sam moment odpalenia, wystarczy trochę praktyki.

28. Kolorowe nicki wpisujemy: naciskamy shift+6 co daje nam znaczek: "^". Po nim wciskami klawisz z cyfrą oznaczającą odp kolor np. 2 to czerwony. Więc ^2GOD da nam czerwony nick "GOD". Można zmieniać kolory dowoli, każda litera może być inna, jednak poprzedzona "^X". Gdzie X to cyfra koloru.

29. Ściągnij program do listingu serwerów np GameSpy lub All Seying Eye, polecam ten drugi, jest darmowy i działa znakomicie.

30. Nie flooduj ekranu txtami o zmianie mapy! call vote etc. To co ty chcesz nie jest najważniejsze, jeśli ludzie zechcą zmienić mapę wystarczy powiedzięc to raz lub dwa i przypomnieć po paru minutach.

31. LT Pamiętaj ze jeden artillery strike to cały zapas charges, a 1 air strike to połowa, czy nie lepiej rozdać ammo? smiling.gif



Słowniczek Lamy
Jeśli nie wiesz kto to lama, to przeczytaj nasz słowniczek napewno wink.gif
Respawn, resp: punkt w którym startujesz w grze, np: po śmierci zawsze tam się pojawiasz, może być pare takich miejsc.
Flamer- miotacz płomieni.
Team mate, T-m8 : kolega z drużyny.
Team Overlay : wyświetlane w górnym prawym rogu, ksywki (nicki) graczy, lokacja w której przebywają i ilość punktów życia (HP).
FB, FWD: Forward Bunker na mapie MP Beach Invasion, czyli ten pierwszy po lewej od strony Axis, w którym wysadza się drzwi.
Trenches: okopy w kompleksie Axis na MP Beach Invasion.
TK, Team Killer: ktoś zabijający własnych ludzi.
WTJ: winning team joiner, czyli osoba przenosząca się do wygrywającego teamu,czyt. mięczak.[/b]


W4jtek
PDG

Offline

 
Forum WS

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.069 seconds, 12 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dbpo.pun.pl www.scooter-tuning.pun.pl www.radzymincentrumpark.pun.pl www.prywatnymetin2.pun.pl www.arenas.pun.pl